Travian Odgovori

Započnimo s pitanjima

Pretraga po pitanjima

Da biste pronašli odgovor, odaberite glavnu kategoriju i zatim podkategorije dok se ne pojavi odgovor. U slučaju da ne pronađete odgovor koji vam je potreban, možete nas kontaktirati.

Imam pitanje o...

Malo detaljnije:

Pretraga po Shemi stranice

Ako preferirate pretragu po shemi stranice kao na većini drugih stranica? Nema problema, samo koristite navigaciju da biste pronašli svoj odgovor.

Sprečavanje pokoravanja

Često se događa da igrač ne može obraniti selo jer ne zna na koji način da reagira, ili reagira prekasno. Međutim, organiziranom obranom ne samo da ćete obraniti vaše selo, nego možete solidno oštetiti napadačeve dragocjene napadačke jedinice.

Mjere predostrožnosti

Izviđači
Izviđači su često podcjenjeni ali u velikoj mjeri mogu spriječiti napadača u pokušaju osvajanja. Napadači će rijetko kad napadati sela na slijepo. Većina igrača izviđa selo prije napada. Ako igraču izviđanje ne uspije, odnosno ako mu poginu svi izviđači, velika je vjerojatnost da neće napasti to selo jer ne zna koja se vojska nalazi unutra. Čak i da napadač uspije u izviđanju, zahvaljujući izviđačima koji su bili u obrambenom selu, drugi igrač će znati da je bio izviđan i može očekivati napad.

Gradske zidine / Drveni zid / Zemljani zid
Obrambene građevine mogu povećati obrambenu snagu vojske u gradu za čak 81% (za točne vrijednosti provjerite stranice sa građevinama). Sa ovim bonusom relativno mala vojska može biti i te kako smrtonosna po napadača.

Savez
Dobar savez ne samo da obeshrabruje protivnika već može osigurati dosta obrambene vojske u slučaju napada. Diplomacija je jako bitna!

Proslave
Ukoliko je moguće, svako selo bi trebalo da ima Gradsku vijećnicu na razini 10 kako bi se mogla održavati velika proslava koje će utjecati negativno na napadačke administratore, zbog čega će skidati manje odanosti. Između ostalog, velika proslava daje dosta kulturnih bodova, tako da ćete i u slučaju lažnih napada imati koristi od njih.

Analizirajte napade

Postoje tri vrste napada:

  • Pljačke

    Obično se koriste brze jedinice i služe da iznenade branitelja.

  • Lažni napadi

    Lažni napadi se obično koriste isto kao i pravi (osvajački) ali služe da bi branitelju skrenuli pažnju sa pravih napada.

  • Osvajanja

    Osvajanja se obično rade pomoću sporih jedinica (katapulta, ovnova, administratora).

Brzina Vaše vojske ovisi o najsporijoj jedinici koja putuje u jednom napadu. Katapulti i ovnovi su najsporije jedinice kod svih plemena, a katapulti su neophodni za osvajanje sela jer ruše dvorac ili rezidenciju.
Kada vidite napad provjerite njegov izvor na okupljalištu i pomoću ovog alata provjerite koje Vas jedinice napadaju (možete izračunati samo koja je najsporija jedinica u napadu, a ne i dobiti točno stanje vojske koja je na putu. Ovo je samo korisno pod uvjetom da napad primjetite odmah nakon što je poslan).
Više vezanih napada je u većini slučajeva osvajanje ili rušenje sela, ali imajte na umu da to mogu biti lažni napadi. Također, ispitajte sela koja su pod napadom. Napadači uglavnom osvajaju jaka sela (mnogo populacije, dosta napadačke ili obrambene vojske), ili ona koja imaju 9 ili 15 žitnih polja.

Osvajanja se svode na više vezanih napada. Jedan čisti selo od obrambenih jedinica (uglavnom je praćen ovnovima koji ruše zid), zatim ide napad sa katapultima koji ruše dvorac ili rezidenciju i, na kraju, idu administratori koji spuštaju odanost. Ovo je, naravno, samo jedna kombinacija napada i koristi se u većini slučajeva. Međutim, iskusniji napadači mogu ubaciti nekoliko lažnih napada prije ili poslije čišćenja, ili ubaciti više čišćenja, za svaki slučaj. Pored toga, napadači će se truditi da im napadi stižu u relativno malom intervalu (nekoliko sekundi), čime će onemogućiti branitelja da pošalje obranu između napada.

Obrambene strategije

Igrač koji se brani ima više načina na koje može obraniti grad.
Čak i ako ne uspijete u obrani od zauzimanja, možete pošteno nauditi napadaču i naučiti kako se obraniti slijedeći put. Uvijek imajte na umu da napadači moraju učiti kako se osvajaju sela i da na vrijeme treba iskoristiti njihovo neiskustvo!

Zid
Velika razina zida u kombinaciji sa velikom količinom obrambenih jedinica u gradu koji se brani je jedan od bitnijih faktora u obrani. Imajte na umu da su neke jedinice specijalno orijentirane na obranu od konjice ili pješadije, i da zbog toga ih treba kombinirati.
Jedinice, naravno, moraju biti u selu prije prvog napada i, naravno, treba kombinirati jedinice iz više različitih sela, i od više različitih gradova zbog dobivanja što boljeg rezultata u obrani.
Pošaljite poruku svojim saveznicima i prijateljima na vrijeme i zatražite pomoć u obliku obrambenih jedinica i žita za prehranu vojske, kako vojska ne bi umrla od gladi prije nego što napad dođe.

Ubacivanje obrane
Korištenje ove taktike je jako komplicirano, pogotovo kada napadaju iskusni igrači, ali može u velikoj mjeri pomoći u obrani od osvajanja sela. Ako niste sigurni što možete učiniti, ali ipak želite probati ovo, kombinirajte s taktikom "zid".
Napad čišćenja se ignorira i svoje obrambene jedinice tempirate tako da stignu taman kada dođu katapulti i administratori. S obzirom na to da su katapulti i administratori slabi kada idu sami u napad, ne treba velika količina obrambene vojske kako bi se oni zaustavili. Izgubit ćete resurse, možda i neku građevinu, ali ćete spasiti selo.
Ipak, imate na umu da dosta napadača može pozvati u pomoć saveznike i prijatelje, čime ćete imati mnogo više "čišćenja" što dodatno otežava korištenje ove taktike.

Obrana pomoću slavlja
Ovom taktikom branite se od zauzimanja samo pomoću velikog slavlja. Velika slavlja smanjuju efikasnost neprijateljskih administratora za 5% što znači da napadač mora poslati 6 administratora umesto 5 da bi osvojio selo. Ako napadač ne pošalje dovoljno administratora, selo će ostati vaše.
Ova taktika je veoma rizična, jer će većina iskusnih napadača poslati više senatora, za svaki slučaj, čime izbjegavaju ovu vrstu obrane. Čak i da obrana uspije, napadač može opet poslati napad jer se odanost sela sporo podiže.

Protunapadi

  • Krađa žita

    Kada vidite napad možete se braniti protunapadom na selo koje Vas napada. Po mogućnosti, napadaču ćete ukrasti žito kojim hrani vojsku, porušiti farme i žitnice kako bi vojska koja dolazi u vaše selo makar djelomično umrla od gladi.
    Naravno, napad na selo koje Vas napada može izvršiti i Vaš saveznik koji je bliže tom selu, i koji može brže reagirati. Ova taktika je itekako korisna u situacijama kada napadač pošalje napade a zatim se odjavi jer u toj situaciji ne može pravovremeno da reagirati i obraniti svoje selo.

  • Osvajanje sela koje napada

    Ukoliko uspijete zauzeti selo, iz kojeg ide napad na Vas, ne samo da ćete se obraniti od napada već će sva vojska protivnika koja je bila u tom selu nestati. Međutim, ovaj način sprečavanja napada je teško primjeniti u praksi jer se jedinice, koje su neophodne za osvajanje sela, kreću sporo tako da će Vama trebati podjednako mnogo vremena da dođete do napadača koliko njemu treba da dođe do vas. Ipak, možete iskoristiti nekog od saveznika koji se nalazi blizu napadača, da preuzme selo prije nego što vojska stigne do Vas. Imajte na umu da se glavni gradovi ne mogu osvajati.

Preuzimanje sela nazad

  • Uništavanje napadačke vojske

    Pomoću ove taktike napadaču dozvoljavate da Vam uzme selo, ali šaljete svoju vojsku da selo preuzme natrag odmah po završetku napada. Vojska koja je uzela selo ostaje u selu, sa posljednjim napadom. Možete poslati svoju vojsku da napadne preuzeto selo tek nekoliko sekundi poslije zadnjeg napada, čime ćete ubiti svu napadačevu vojsku koja je ostala u selu poslije preuzimanja. Ukoliko sa svojom vojskom pošaljete i senatore, napadač ne da će samo izgubiti vrijednu vojsku, već će i selo biti opet Vaše. Morate što prije napasti kako napadač ne bi izgradio rezidenciju ili dvorac prije Vašeg napada i kako ne bi povukao vojsku.
    Naravno, po preuzimanju sela, odmah treba izgraditi rezidenciju ili dvorac kako bi se kulturni bodovi vratili što prije.

  • Natjerajte neprijatelja da sam uništi svoju vojsku

    Ovo je jedna vrsta prethodno opisane strategije. Ukoliko imate dovoljno vremena možete sami uništiti svoju rezidenciju ili dvorac, i poslati senatore da se odanost spusti na minimum. Ako je odanost na niskoj razini, neprijatelj će u prvom napadu uzeti selo i sva vojska koja je krenula sa tim napadom će ostati u selu. Međutim, neprijatelj će sigurno slati više napada i time će svi ostali napadi samo oštetiti vojsku napadača. Odmah potom, možete poslati napad da preuzmete svoje selo nazad i nećete imati više problema sa tim napadačem. Savjet: ukoliko u selu nemate rezidenciju ili dvorac, a napadač pošalje katapulte koji gađaju rezidenciju, katapulti će opaliti slučajnim izborom i srušiti neku građevinu.

Iskoristite greške protivnika

U većini slučajeva nećete se morati suočavati sa profesionalnim igračima. Čak i ako nije tako, svi prave greške. Greške napadača se mogu iskoristiti za dobru obranu.

Lažni napadi
Detaljnom analizom napada možete pomoći sebi u pronalaženju lažnih napada.

  • Lažni napadi na sva sela dok pravi napad ide samo na jedno selo (pokušajte da ocenite koje selo je bitnije napadaču).
  • Velika razlika između napada (velika razlika između vezanih napada očigledno govori da napadač nije iskusan igrač).
  • Normalni napadi u istim vrijemenskim periodima iz istog sela

Pomoć saveznika
Ukoliko vidite da Vas napada više igrača iz jednog saveza budite sigurni da će i drugi igrači poslati pravi napad (čišćenje ili katapulte). Međutim, imajte na umu da sve to mogu biti samo lažni napadi kako biste što teže procenili u koje selo ide napad!

Nepredviđeni problemi
Postoje, nažalost, nepredviđeni tehnički problemi koji vam se mogu dogoditi i ometati tokom obrane/napada:

  • Kašnjenje operacija (lag-ovi)

    Lagovi su kašnjenja servera kada je u pitanju učitavanje servera ili prosleđivanje komandi (slanje vojske, resursa... itd.), koji se mogu dogoditi s vremena na vrijeme kada server ima previše operacija koje treba obaviti u jednoj sekundi. Ovo su nepredviđene situacije koje mogu oštetiti i napadača i branitelja u smislu da se može dogoditi da iz napada koji su poslani u jednoj sekundi neki odskaču. Može se dogoditi da napadi katapultima dođu prije čišćenja.

  • Kvar servera

    Teški kvarovi servera su jako rijetki, ali mogu biti i te kako štetni za napadača. Ili napadač neće moći poslati katapulte tako da neće imati nikakav pozitivan rezultat napada, ili branitelj neće moći poslati obranu za vrijeme nedostupnosti servera.


Jeste li zadovoljni odgovorom na pitanje?

Da   Neutralno   Ne

Je li odgovor lako razumljiv?

Da   Neutralno   Ne

Je li prijevod dobar?

Da   Neutralno   Ne